Gry komputerowe wywodzą się z gier planszowych oraz fabularnych, oraz z dyscyplin sportowych. Za początek gier komputerowych datowany być może na 1947 roku, w latach 50. i 60. powstała seria produkcji akademickich uznanych za gry komputerowe, takie jak Tennis for Two oraz Spacewar. Do obiegu masowego gry weszły dzięki amerykańskiej produkcji Pong od Atari.
Wczesne początki gier komputerowych to automaty do gier takie jak Space Invaders oraz Pac-Man oraz pierwszych konsol. W tych czasach automaty do gier były bardzo popularne, automaty przynosiły zyski na poziomie kilku miliardów dolarów. W latach osiemdziesiątych nastąpiła zapaść branżowa, którą wykorzystało japońskie Nintendo, dzięki wprowadzeniu na rynek NES. Rozwój grafiki komputerowej. Nastąpił w latach dziewięćdziesiątych, spowodowało to ożywienie branży, a na początku XXI wieku przeniesienie branży gier komputerowych do internetu.
Przemysł gier komputerowych jest określeniem branży gospodarczej, która zajmuje się produkcją, marketingiem oraz sprzedażą gier komputerowych w celach komercyjnych. Promocja gier komputerowych to przede wszystkim wypuszczenie wersji demonstracyjnych gier czy promocja na targach komputerowych i festiwalach powiązanych z branżą.
Jeżeli czytasz dużo to musisz mieć dobre krzesło lub fotel ja wybieram je na stronie https://www.meble-wyprzedaz.pl/k/krzesla-i-fotele/ ponieważ mam gwarancję, że kupuję w dobrej cenie i dobrej jakości, markowe.
Do największych graczy na rynku gier komputerowych należą przede wszystkim takie korporacje jak: Electronic Arts, Blizzard, Sony, Microsoft, Nintendo czy Ubisoft. Obecnie gry komputerowe sprzedawane są nie tylko na stałych nośnikach (CD/DVD) ale przede wszystkim w wersjach cyfrowych, które pozwalają na zaoferowanie tej samej gry w dużo lepszej cenie (gdyż odchodzą koszta produkcji i dostawy).